Nytårsforsæt

Egentlig plejer jeg ikke at give mig selv nytårsforsæt, dybest set mener jeg, man skal ændre det, der skal ændres, når det er påkrævet og ikke bare fordi det er nytår.

For to år siden havde ham jeg deler matrikelnummer med dog et nytårsforsæt – for mig! Jeg skulle holde op med at ryge! Solidarisk som han er, besluttede han dog også, at han selv ville stoppe! Hans begrundelse for mit nytårsforsæt var, at enten ville jeg dø af lunge cancer eller også ville jeg ende mine dage med at gå rundt med sådan en ilt dims på slæb og det gad han sgu ikke have.

Nu er manden min jo ikke den type, der overøser sin bedre halvdel med verbale kærlighedserklæringer i tide og utide, så ovenstående er nok noget af det tætteste, jeg kommer på en “du og jeg – Alfred” erklæring.

Et eller andet sted måtte jeg jo også give ham ret – jeg røg meget – rigtig meget og de hårde facts støttede jo hans pointe, så – nytårsnat 2004 røg jeg min hidtil sidste cigaret og jeg savner dem faktisk ikke. Der har været masser af fordele ved at holde op og den eneste ulempe, jeg lige kan komme på, er den ekstra sul på sidebenene, men det kan jo meget passende være et nytårsforsæt for 2007 at komme af med det!

Dette rygestop er dog ikke mit første. Jeg røg ikke i fem år – et år før jeg blev gravid med mit ældste barn stoppede jeg, men startede så igen, da den yngste var kommet til…

Denne gang tror/håber jeg dog det holder.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

2 svar til Nytårsforsæt

  1. Lene siger:

    det holder, det tror jeg på, held og lykke og godt gået

  2. Pollyanna siger:

    Det tror jeg også 😉 Ikke engang en cigar bliver det til imorgen!

Skriv et svar

