rødkåls salat

 null

I disse januar-jeg må-tabe-mig-tider springer Pollyanna nu ud som madblogger.
1/2 rødkål snittes fint(jeg bruger food processoren)
en passende mængde solsikke kerner ristes på en tør pande(pas på de brænder nem.t på)
I en gryde blandes skal og saft af 1 citron
1 dl vand
1/2 dl sukker(jeg brugte lidt mindre i dag)
1/2 dl god olie
blandingen koges og hældes over rødkål og de ristede solsikkekerner.

I dag kom jeg også lidt reven gulerod og nogle rosiner i, man kan evt også komme rå, reven rødbede i. Salaten bliver kun bedre af at trække til næste dag.

Dette indlæg blev udgivet i I køkkenet. Bogmærk permalinket.

2 svar til rødkåls salat

  1. Lene siger:

    tak Pollyanna, der var jo lige tilbehøret til morgendagens rest af fasanschnitzler 🙂

  2. Lene siger:

    Så er den afprøvet, og den var bare lækker, godkendt af hele familien, og jeg glæder mig til at smage resten i morgen til frokost 😉

Skriv et svar

