Hvad alder gør ved kvinder

Lillepigen har været i byen for at shoppe og følgende samtale udspiller sig:

Lillepigen iført ny trøje: “Jeg ser altså bare så fed ud i denne her trøje!”
Mor(som automatisk tænker i selvværds baner: “Nåh, det synes jeg da ikke…”

Lillepigen: “Altså jeg mener, jeg ser rigtig sej ud!”

Så kan jeg lære det.

Dette indlæg blev udgivet i Far mor og børn. Bogmærk permalinket.

4 svar til Hvad alder gør ved kvinder

  1. Lene siger:

    🙂 uhh hvor er vi dog alt for vant til at tænke i de baner. Og hvor er det dog dejligt med selvværd og selvtillid. Hov det har jeg da skrevet før, er det den samme datter?

  2. Pollyanna siger:

    Ja, ja det er den samme. Min store pige er 15 og nok allerede påvirket af de dominerende skønhedsidealer og selvkritik. For det er vel det vi andre reagerer på?

  3. Lene siger:

    lige nøjagtig, selvom vi ikke vil, så gør det noget ved én. Jeg synes dog, alderen giver en vis ballast, som gør, at nu er jeg faktisk tilfreds med den, jeg er, og det synes jeg er rart.

  4. Lizelotte siger:

    Det er rigtigt, Lene, det er en af “the upsides” ved at blive ældre… 🙂

Skriv et svar

