Dear uncle Robert

brev1.jpg

Mit rigtige navn er ikke Pollyanna, men det er godt nok heller ikke Robert! Alligevel blev jeg helt blød om hjertet i morges, da manden min havde hentet posten ind og der var et brev til mig, der startede med “Dear Uncle Robert.”

Der var endelig brev fra Sri Lanka.Sidste forår gjorde jeg alvor af noget, jeg har villet i lang tid, men aldrig fået taget mig sammen til – jeg fik et fadderbarn. Mine piger og jeg bestemte, det skulle være en pige(når vi nu er en pige familie), hun skulle være ung, så vi kan følge hende i mange år forhåbentlig og pigerne valgte, hun skulle være fra Sri Lanka. Vi skrev ret hurtigt et brev og sendte en lille pakke ned til hende. Derefter har vi ventet og ventet og ventet. Til jul kom så et julekort, vores pige har tegnet og endelig i dag kom der et rigtigt langt brev. Hun skriver om sin familie, at hun er glad for at gå i skole og ikke kan lide ris(det er nok lidt som danske børn, der bliver trætte af kartofler!), om moderen, der siger hun aldrig bliver stor og stærk, hvis hun ikke spiser ris…… Sjovt som nogle ting er universelle.

Brevet er først skrevet på, hvad jeg tror må være sinhala, som åbenbart er skriftsproget på Sri Lanka, derefter oversat til engelsk. Vi har fået vores fadderbarn gennem Børnefonden, men der er jo talrige lignende organisationer. På hjemmesiderne kan man læse om alt det praktiske.

Dette indlæg blev udgivet i Udland. Bogmærk permalinket.

2 svar til Dear uncle Robert

  1. Lizelotte siger:

    Det er en god ting at bruge lidt ekstra penge på, synes jeg.

    Mht. sprog er der jo to hovedsprog på Sri Lanka, sinhala som singaleserne taler, og så er der tamilsk.

    Jeg ville svært gerne derned engang – havde et hold tamilske venner, som viste mange fine billeder, og har også en kollega som er tamilsk gift. Det er jo en ren paradisø – desværre er der også ufred og nød dernede… 😦

  2. Pollyanna siger:

    Uh ja, det vil vi også gerne – det var faktisk lidt bagtanken ved at vælge Sri Lanka – men vi får se…

Skriv et svar

