Pollyanna – en rigtig strik

Det er MEGET lang tid siden, jeg har strikket. Sidst jeg strikkede igennem, var da jeg var gravid med den ældste. Dengang blev der til gengæld strikket undertrøjer i mohair uld(kun det blødeste var fint nok), små uldne trøjer, huer og vanter blev det også til. Så blev pigebarnet født, så skulle jeg skrive speciale, så fik jeg fuldtidsjob, så fik hun en lillesøster…. så  jeg har ikke fuldført noget strik siden. Det vil sige indtil denne vinter. Inspireret af diverse strikkende bloggere fik jeg mod på at strikke tykke, vamsede, uldne vanter til pigerne, som har brugt dem flittigt. Så fik jeg lyst til at strikke et tørklæde. Jeg faldt for det her, ændrede lidt i mønsteret og voila!
foxtail.jpg

Familie og kollegaer kiggede mildest talt meget skeptisk på mit strikketøj, men jeg er sikker på jeg bliver glad for mine rævehaler.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

2 svar til Pollyanna – en rigtig strik

  1. Lene siger:

    det ser da rigtig flot ud, hvad ændrede du?

  2. Pollyanna siger:

    Mellem hver rævehale strikkede jeg nogle omgange. Der kom altså et bredt stykke, så et smalt stykke, så et bredt – hvis du forstår? I den oprindelige opskrift blev der vist taget ud med det samme.

Skriv et svar

