Chicken Tikka Masala

er ikke en autentisk indisk curry, men en vesterlandsk opfindelse. Opskriften er dog at finde i den indiske kogebog, jeg hjembragte fra London, da jeg var der sidste år. Alligevel lavede jeg ikke retten fra bunden i dag. Fiffig som jeg er, havde jeg hjembragt et glas Tikka Masala sovs fra vores nyligt overståede London rejse, som var lige til at dumpe oveni en gang svitsede kyllingestykker(for så at opdage i lørdags at man faktisk kan købe en variant af ovennævnte sovs i Bilka…). Chicken Tikka Masala er også titlen på en tale af Robin Cook (som efternavnet til trods ikke er en Jamie Oliver wannabe, men derimod tidligere britisk udenrigsminister) hvori han bruger Chicken Tikka Masala retten som et symbol på det multikulturelle Storbritannien.

Mens vi var i London, var vi selvfølgelig også på restaurant. Nogle gange stod menuen på fast food, men om lørdagen fandt vi en lokal indisk restaurant, hvor vi spiste os en pukkel til. Ungerne havde ikke været på indisk restaurant før – så vidt jeg da husker, da der ikke forefindes en sådan, her hvor vi bor, men de var faktisk ret vilde med det.  Så nu har vi faktisk store planer om at bage indiske brød: papadam, naan og chapati.

Dette indlæg blev udgivet i I køkkenet, Udland. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

