Terrasserier

Jeg elsker min terrasse og har indtil nu hersket enerådigt med gamle jerngryder, zinkspande og flet som blomsteropbevaring. Manden i huset er ikke til mit rodede terrasselook og så helst en mere strømlinet udgave med en enkelt krukke eller to placeret strategiske steder.

Efterhånden har jeg fået samlet mange forskellige krukketing til huse, så det er efterhånden noget af en udskrivning, når krukkerne skal fyldes. Derfor – men også fordi jeg har på fornemmelsen, at dyrkningsmetoderne af de sommerblomster, man får smidt i nakken i sommerlande, ikke altid er den mest “miljøvenlige”, prøver jeg at fylde krukkerne på anden vis.

For eksempel har jeg et par oliventræer og en lille fyr i krukker på terassen. Sidste år købte jeg en nerie som jeg har haft held til at overvintre godt beskyttet i et lunt hjørne på terassen.
nerie.jpg

Men lidt nyt skal der jo også til og tidligere på foråret kunne jeg slet ikke stå for denne petunia og dens tvilling.
petunia.jpg

Sidste år samlede jeg også frø ind fra de ærteblomster, der havde prydet terrassen, de står nu på spring klar til at overvælde os med nye blomster i år. Det kan man da kalde genbrug!
erteblomst.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Blomster. Bogmærk permalinket.

3 svar til Terrasserier

  1. Lene siger:

    dejlige billeder, Pollyanna. Mine krukker mangler endnu at blive fyldt, så nu får vi at se hvor mange det bliver til.

  2. TineRoss siger:

    Skønne skønne petunia. Jeg har aldrig set den farve… 🙂 Håber du vil forsyne bloggen med flere billeder af den.

  3. Pollyanna siger:

    Jeg har heller ikke set den farve før og kunne slet ikke stå for den. Jeg vil prøve at komme på skudhold igen.

Skriv et svar

