Undersættelser

Jeg kan godt acceptere folk ikke kan stave – det kan der være mange (gode)grunde til. Når man bevæger sig rundt på forskellige hjemmesider og weblogs, vil man møde eksempler på mennesker, der har store problemer med at formulere sig på skrift, men al ære og respekt for at de alligevel prøver at formulere sig. Men – det irriterer mig noget så grusomt, når folk, der beskæftiger sig professionelt med sprog, falder igennem. Om morgenen tænder jeg ofte for TVet (for ikke at falde i søvn igen!), mens jeg går til og fra stue – køkken – børneværelse(mine børn kræver ret mange “wake-up calls”!) I øjeblikket er det Extreme makeover – home edition – der vises på TV3. Det er en ret forfærdelig amerikansk DIYagtig serie. Denne morgen brugte de kære amerikanske  håndværker den udmærkede træsort: hvalnøddetræ!

Der må være gået noget alvorligt galt i oversættelsesproceduren ……

Dette indlæg blev udgivet i Undersættelser. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

