Genealogien

står det lidt stille med i øjeblikket. Efterhånden har jeg fået bygget et nogenlunde fyldigt skelet op over mit eget slægtstræ – jeg har langt de fleste af mine fire bedsteforældres tipoldeforældre, dvs. jeg kender de fleste af mine 3 x tipoldeforældre. I nogle grene kommer jeg dog noget længere ud. Jeg vil med tiden gerne dykke ned i de gode historier, men det kræver for manges vedkommende besøg på arkiver, som ligger pænt langt fra, hvor jeg bor. Med familie, fuldtidsjob, deltidsstudie, hus og have bliver det ikke lige nu. Derfor har jeg valgt at sysle med opgaver, der kan klares hjemmefra.

Da jeg startede med slægtsforskning brugte jeg ikke noget program, men det blev nu ret hurtigt nødvendigt for at holde styr på data og personer. Jeg startede med at bruge BrothersKeeper efter anbefaling af en dreven slægtsforsker.bk.jpg

Det program har jeg været godt tilfreds med, men på det seneste har jeg hørt mange rosende ord om Legacy, så derfor har jeg besluttet mig for at prøve programmet af. Samtidig har jeg muligheden for at kontrollere mit slægtstræ, når nu jeg skal taste ind igen.
legacy.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Aner, Slægtsforskning. Bogmærk permalinket.

2 svar til Genealogien

  1. Kenneth siger:

    Jeg har brugt Legacy i mange år, og har været rigtig glad for det! Sig til, hvis du mangler et par tips om dit eller dat.

    I øvrigt skal du ikke indtaste databasen igen; Du eksporterer/importerer da bare en gedcom-fil! 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Hej Kenneth – tak for tilbud om fif, det bliver måske nødvendigt. Grunden til at jeg vil taste oplysningerne ind igen er, at jeg vil være helt sikker på, jeg får gjort det rigtigt. Da jeg startede med at slægtsforske i sin tid, vidste jeg jo ikke, hvad jeg ved idag, så der kan jo have sneget sig fejl ind. Jeg gik heller ikke så meget op i kilde henvisningerne dengang(FY), det vil jeg gøre noget mere ved i denne omgang.

    Det er en rigtig interessant side du har – det ser ud til at være spændende artikler. Dem vil jeg glæde mig til at læse.

Skriv et svar

