7. august 1963

  • var dagen, hvor FN frivilligt stoppede våbenhandel med Sydafrika.
  • var dagen, hvor John F. Kennedy og Jacqueline Bouvier fik deres 2. søn, Patrick. Han døde 2 dage senere.
  • var dagen før det store togrøveri.
  • var det 18 år siden Harry Truman bekendtgjorde bombningen af Hiroshima.
  • var 28 år før dagen, hvor world wide web blev offentligt tilgængeligt på Internettet.

I biografen kunne man dette år se Frk. Nitouche og Fuglene. Please Please Me bliver Beatles første nr 1 hit og Paul spørger henført Paula om hun vil gifte sig med ham. Sylvia Plath udgiver den delvist biografiske roman om Esther Greenwood.

Nå ja og så er den 7. august 1963 dagen, hvor jeg blev født! Jeg blev født hjemme. Jeg havde travlt, jeg blev født før jordmoderen kom. Heldigvis var min mormor der til at tage imod mig. Jeg har selvfølgelig opført mig pænt i det forløbne år, kig bare på vejrudsigten. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

4 svar til 7. august 1963

  1. Fru Green siger:

    Jamen, tillykke til dig, der også synes 7. august er noget særligt.

  2. Lone siger:

    Tillykke med dagen, og vejret er jo fint.

    1963 hmm, en rigtig god årgang.

  3. Lene siger:

    til lykke med dagen og vejret kan du bestemt godt prale med 🙂

  4. Pollyanna siger:

    Tak skal I have 😉

Skriv et svar

