Når arbejdet bærer lønnen i sig selv

Jeg er i øjeblikket ved at videreuddanne mig på 3. år. Det første år var tænderudtrækkende hårdt. Masser af omlægninger og nye måder at gøre tingene på på jobbet, masser af overarbejde og dertil studier ved siden af. Sidste år var også hårdt, men jeg kunne mærke jeg var blevet noget mere hård i filten af at have så meget om ørene. Jeg blev meget selektiv i min gøren og laden.

I år har jeg besluttet, at jeg skal nå at have sjælen med og har derfor bedt om at gå lidt ned i tid, det sidste år(forhåbentlig) som “deltids-studerende”.

Alligevel fik jeg et mindre chok idag, da jeg åbnede min lønseddel i e-boks. Som jeg sagde til ham jeg deler matrikelnummer og liv med, så har jeg på fornemmelsen at jeg gør for meget ud af jobbet, når det er lønnen….

wages.gif

Af en eller anden grund var der ikke trukket skat? Der er da ihvertfald heller ingen fare for jeg rammer topskatten!

PS Fik jeg sagt jeg er månedslønnet..?

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

4 svar til Når arbejdet bærer lønnen i sig selv

  1. Lene siger:

    du er da vist kommet lidt langt ned i tid eller ?

  2. Pollyanna siger:

    Det føles nu ellers ikke rigtigt sådan(masser af møder og ikke forhåndsplanlagte aktiviteter).

    Jeg føler mig lidt som et coin-offer til den pris. 😉

  3. Pingback: Lønforhøjelse « The Pollyanna Principle

  4. Pingback: Hverdagen truer « The Pollyanna Principle

Skriv et svar

