11. september

Liselotte skriver om sine erindringer om 11. september 2001. Jeg kan også tydeligt huske, hvad jeg lavede

Om et par timer er det 6 år siden, jeg sendte lillepigen over til en legekammerat for at lege resten af eftermiddagen væk og sendte husets ældste datter og hendes far til håndboldtræning med faderen som den kompetente træner. Jeg ville lige hurtigt løbe huset over med en støvsuger, men skulle lige have en slapper inden og tændte for fjernsynet og ser billeder af et brændende World Trade Center og det andet fly, der flyver ind i Sydtårnet.

Det er tankevækkende, at mange mennesker fortæller, at det første de så, var flyet, der rammer Nordtårnet. Selv President Bush siger, han så det første fly ramme Nordtårnet den 11. september.  Vi har alle set billederne af det første fly, der rammer, men de blev først vist et par dage efter 11. september.  Dette er endnu et bevis på at “flashbulb memories” ikke er så uudslettelige, som man hidtil har troet.

Jeg husker, hvordan vi sad på arbejde dagen efter og diskuterede, hvordan verden var ændret for altid…. 

Dette indlæg blev udgivet i Der var engang, Moi. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

