Morfars klædeskab

morfar.jpg

På loftet hos mine forældre har der lige så lang tid som jeg har kunnet huske stået et gammelt klædeskab. Skabet indeholdt alt muligt som var dømt ude, men alligevel ikke så meget ude at det blev smidt væk. Vores gamle stilehæfter og skolebøger, glansbilled album osv. Ifølge min moster var skabet min morfars klædeskab og har sikkert fulgt ham, mens han arbejdede som karl på forskellige gårde og indtil han blev gift med mormor og fik sit eget husmandssted.

Jeg nåede aldrig at møde min morfar, fordi han døde året inden jeg blev født, men nu står hans klædeskab i min stue med et “nyt” ‘chabby chic’ look.

Dette indlæg blev udgivet i Aner, Moi. Bogmærk permalinket.

2 svar til Morfars klædeskab

  1. Lene siger:

    Pollyanna, jeg har ikke kunnet komme ind hos dig længe, der var kode på, så det er helt skønt at klikke, og så er du her 🙂

    Hvor er det smukt det skab.

    Din historie om din datter får mig til at mindes hvor min datter sad i liften, 6 mdr. gammel og så ville jeg lige flytte liften, med det resulltat at hun selvfølgelig tippede ud af den og slog hovedet. Den følelse af dårlig mor husker jeg stadig.

  2. Pollyanna siger:

    Hej igen Lene

    Ja, jeg havde vist fået rodet lidt rundt med nogle tilladelser.

    Mon ikke de allerfleste af os er kommet til uforvarende at gøre et eller andet i den stil. Jeg kan ihvertfald huske min mor fortalte, at min mormor tabte min ældste moster ned fra spisebordet…. Synes jo nok det er lidt langt at falde, men min moster er da ‘still going strong’ og et stykke over 70 i dag!

    Jeg kan huske, at jeg syntes, det værste var at skulle fortælle det til min mor. Det hjalp så, da hun fortalte ovenstående, så følte jeg mig ikke helt så mislykket mere.

Skriv et svar

