For 16 år siden

var det vist nok bedre vejr end det er i dag. For at være helt ærlig står dagen lidt tåget i min erindring. Kl. 5 om morgenen var jeg vågnet ved en lille blop-fornemmelse i maven og efter den første panik havde lagt sig over, at jeg blødte(jeg ved ikke lige, hvad jeg ellers havde regnet med!?!) gik det op for mig, at nu var det nu og at jeg var i fødsel…..

21 timer efter kom den dejligste, lille pige til verden. Hun tog med det samme verden med storm. Det første barnebarn i min familie og det første barn i en stor del af vennekredsen kunne kun give basis for masser af beundring og kæl og kram.

I nat kl. 0.24 fylder hun 16 år. Det har været 16 år med glæder, lykke, medgang og modgang, masser af latter, stolthed, smil, frustrationer, tårer, angst, vrede, sved på panden, men det har været det hele værd.

Jeg bliver så glad, fordi hun lige nu er glad og trives i 1.g på en ny skole med nye kammerater og nye indtryk. Jeg vover et lille forsigtigt puuuust ud og tænker så langt så godt.

Tillykke med fødselsdagen – du min førstefødte.

Nå, hvad venter jeg på? Har været så letsindig at love fødselsdagen må fejres med forfest til gym-fest her på adressen, så der er lidt oprydning og madforberedelser, der venter.

Dette indlæg blev udgivet i Der var engang, Far mor og børn. Bogmærk permalinket.

2 svar til For 16 år siden

  1. Lene siger:

    Til lykke med datteren og må I få en god aften og en god dag i morgen. Jeg kan følge dig i det lille pusten ud 🙂

Skriv et svar

