Hvirvelvind

De kom, de så, de sejrede og så var de væk igen. Klassekammeraterne fra storepigens klasse kom og spiste mexikansk buffet, drak nogle breezers og nogle øller snakkede(meget og højt), grinte og så gik de allesammen ned for at tage bussen til gym-fest. De var rigtig søde. Jeg tror og håber storepigen får nogle dejlige år i deres selskab.

Men pyh nu er jeg mør. Op kl. 6.00, fødselsdagssang, gaver, køre på arbejde, stresse rundt på job og få løse ender bundet til næste uge, hjem igen, handle de sidste ting til aftenens kalas, lave mad, snitte salat mm. omorganisere stuen så 25 mennesker kan sidde ned, dække bord, gøre lidt rent, servicere de unge mennesker, sidde ned og nyde stilheden – indtil jeg skal være chauffør først for det ene barn, senere for det andet barn.

Jeg undværer gerne øllen og rødvinen fredag og lørdag for at kunne hente børnene. Jeg henter gerne, så jeg er sikker på, de kommer sikkert hjem. Mine forældre hentede altid mig, nu gør jeg det samme med mine børn og håber, de vil gøre det samme, når det er mine børnebørn, der skal prøve kræfter med ungdomslivet.

Dette indlæg blev udgivet i Far mor og børn. Bogmærk permalinket.

2 svar til Hvirvelvind

  1. Lene siger:

    Det er jeg helt sikker på, at de vil, for jeg har haft samme oplevelse som du, og jeg har også kørt natten tynd gennem mange år.

  2. Pollyanna siger:

    Ja lad os håbe der er noget der smitter af.

Skriv et svar

