Nåsåernes jul

Det blev ikke nåsåernes julevision, der vandt her i huset, selvom det indtil i eftermiddags så ud til at blive begrænset med julerier i det lille hjem. Men jeg tog mig selv i nakken, så nu er vi i gang med nisser rundt omkring og en lille lyskæde udenfor. Julegaver er jeg dog slet ikke kommet igang med, men det får jeg forhåbentligt gjort noget ved i denne uge.

 Når jeg læser forskellige blogs, må jeg indrømme jeg bliver helt forpustet…. Er det almindeligt, man er “klar til jul” allerede når december starter? Det er jeg aldrig. Jeg hygger mig i december med at gøre de ting, jeg har lyst til(og det pigerne insisterer på) og synes det er en del af decembers charme.

Og en ting er sikkert – jul skal det nok blive, om vi så synes, vi er klar til det eller ej.

Dette indlæg blev udgivet i December. Bogmærk permalinket.

3 svar til Nåsåernes jul

  1. Lene siger:

    sådan skal det være pollyanna, jeg har heller ikke fået købt julegaver endnu. Julepyntning hos os plejer at være oppe d. 1.december, men der er år hvor det er blevet senere. Og så bliver resten ordnet i december, jeg kan ikke købe gaver før december 😉

  2. Fru Green siger:

    Hvornår er man klar til jul?
    Jo, gaverne er indkøbt – jeg har en lille familie.
    Pynten er hængt op – jeg har så meget at det skal op i begyndelsen af december – da det tager lang tid at pille det ned igen.

    Men småkagerne, konfekten og julemaden er altså ikke lavet endnu og juletræet har vi heller ikke købt endnu.
    Og ups … julekortene mangler også stadig.

  3. Pollyanna siger:

    Mon ikke man er klar til jul, når man føler der er gjort det der kan skabe de ydre rammer om nogle hyggelige dage for en selv og dem man holder af? Det er ihvertfald det, jeg prøver at praktisere – at gøre det jeg/vi har lyst til og så lade dem, der har lyst bage 15 slags småkager og skrive 100 håndskrevne julekort og ikke lægge under for, hvad jeg synes, jeg bør gøre(det gjorde jeg nemlig i mange år og det synes jeg ikke jeg fik en god jul ud af.)

Skriv et svar

