Juleminder # 2 eller mysteriet om den forsvundne mandel.

Setting: julemiddag i Vestjylland engang i sen 80erne. Pollyanna med udvidet familie og nyligt importeret svigersøn fra København sidder bænket omkring ris à la manden på jagt efter mandlen.

Bedste 1: Har du fået mandlen Bedste 2?
Bedste 2: Nej, det har jeg ikke. Måske har hun(Pollyannas mor) glemt at komme mandlen i i år.
Pollyannas mor: Nej, det har jeg ikke. Jeg er sikker på jeg kom mandlen i denne skål!
Bedste 1: Bedste 3 er nok kommet til at spise den….(underforstået han er jo ved at være lidt senil!)
Bedste 3: ???

Setting: 1. juledag, en stille stund mellem Pollyanna og svigersønnen.

Pollyanna: Det var nu mærkeligt med den mandel i går.
Svigersønnen: Nå den….den åd jeg da!

Dette indlæg blev udgivet i Der var engang, Jul. Bogmærk permalinket.

4 svar til Juleminder # 2 eller mysteriet om den forsvundne mandel.

  1. Lene siger:

    tak for et dejligt morgensmil 🙂

  2. Pingback: Ho ho ho | The Pollyanna Principle

  3. Pingback: Rør blot ikke ved min gamle jul? | The Pollyanna Principle

Skriv et svar

