Mit Nøddebo Præstegård

Jeg har læst rigtig mange bøger både lette og tunge, krimier og dramaer, Shakespeare og Saul Bellow, Bourdieu og lingvistik, Agathe Christie og da jeg var ung, slugte jeg Barbara Cartland og andet letbenet triviallitteratur, der kom min vej.

Nogle af de første voksenbøger jeg læste, var Margit Søderholmls Hellesta bøger. Min mor havde fået dem som ung pige og de stod derfor på bogreolen. De sidste år har jeg ikke holdt jul uden først at have læst Familien på Hellesta, som meget passende hedder Jul på Hellesta på svensk.

Det er ikke stor litteratur og jeg kan den faktisk udenad. Måske elsker jeg at genlæse den, fordi den bringer mig tilbage til barndommens land. Jeg må hellere se at komme igang, så det kan blive jul i det lille hjem.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

