3 års jubilæum

Jeg er i gang med et nytårsforsæt som holder på 3. år. cigaret.jpg 

Det var ikke første gang jeg holdt op med at ryge. I Nytåret 1989/1990 holdt jeg også op med at ryge, vi overvejede nemlig at forøge familien, så derfor skulle jeg selvfølgelig være røgfri. Det lykkedes også at holde stilen i 5 år, hvorefter jeg (i dumhed) begyndte at flirte lidt med cigaretterne igen. Den flirt(som hurtigt udviklede sig til et altopslugende forhold) besluttede min kære mand skulle stoppe i 2005, så han udtalte meget diktatorisk i 2004 at VI skulle stoppe med at ryge ved årsskiftet(Han røg lidt, jeg røg rigtig meget). De som kender mig vil vide, at jeg sjædent lader mig diktere, men det var svært at komme med modargumenter, når han fremførte fremtidsscenarier som lungecancer, iltapparater osv.

Derfor siger jeg altid at rygestoppet faktisk ikke var min beslutning og alligevel har det været ret nemt at holde stilen. Jeg er ikke faldet i en eneste gang, måske fordi jeg ved af bitter erfaring at der ikke findes en enkelt svipser – ikke for mig ihvertfald.

Nu har manden min proklameret et nyt nytårsforsæt for os begge…….

Billedet er lånt her.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til 3 års jubilæum

  1. tpoulsen siger:

    FLOT at du holder det 🙂 Jeg ved det kan være fristende liiiiige at tage en enkelt smøg til en fest eller lignende. Men ved også fra tidligere rygestop at det iiiikke er lige det man skal gøre.

    Jeg stoppede 11/9 2006 og jeg elsker mit nye ikkeryger jeg!! 😉

  2. Lene siger:

    Godt gået og hvad mon nytårsforsættet i år er ?

  3. Pollyanna siger:

    Faktisk frister smøgerne ikke rigtig mere – heldigvis. I dag synes jeg røg stinker forfærdeligt og kan dårligt klare lugten i min datters tøj, når hun kommer hjem fra et rygerhjem. Faktisk synes jeg også rygerne bliver færre og færre, på min arbejdsplads er der vist kun tre rygere tilbage(ud af ca 60 medarbejdere)

    Jeg kan afsløre så meget om det nye nytårsforsæt at det også har noget at gøre med sundhed og livsstil……

Skriv et svar

