Lille bog, lille bog

hvis er du?

Af og til støder jeg på mennesker, der i deres oprydningsiver kan berette om udsmidte bøger – oh skræk, oh gru – så får jeg lyst til at fortælle om mit forhold til at smide bøger ud.

I mange år har jeg haft det sådan at jeg faktisk ikke kunne se en forladt bog uden at tage den med hjem……!?! Hvis nogen havde afleveret en kasse meget gamle bøger(som dybest set var kassable) til min far som har et stort altædende fyr, ja så måtte de med mig hjem. Havde veninden ryddet op i den afdøde svigermors bogreol, ja så kunne jeg da lige tage de bøger, de alligevel ville smide ud!

Nu har jeg lært at overhøre de små bøgers bønner om at komme med mig hjem – ellers ville de jo trænge os ud af huset og jeg har jo aldrig tid til at læse dem mere(argh!!!!!). Det er faktisk også lidt sjovere at vælge bøgerne selv.

Dette indlæg blev udgivet i Bøger. Bogmærk permalinket.

3 svar til Lille bog, lille bog

  1. Madame siger:

    Vi kender det kun alt for godt her i huset og har også taget alt muligt til os. Men man drukner jo, og det meste får man aldrig læst, selv om man gerne ville.
    Det var dejligt, at jeg igen kunne komme ind på din blog – den har krævet adgangsord i mange dage.

  2. Lene siger:

    Jeg tager ikke andres bøger ind, men jeg kan ikke smide ud, så jeg gruer for mit loftoprydningsprojekt, for jeg må smide ud, hvis ikke vi skal drukne 🙂
    Og skønt at vi kan komme ind igen, Pollyanna, det var lige før jeg overvejede et indlæg om at du nu igen havde slået kode funktionen til 🙂

  3. Pollyanna siger:

    He, he – jeg får nogle gange blufærdighedsparanoia – lidt et paradoks, når man har valgt at skrive en weblog….;-)

Skriv et svar

