Kollegieliv

Turen til London for nylig bød på muligheden for et besøg i Oxford, hvor jeg faktisk aldrig har været før. Det tager kun en time med tog fra Paddington, så jeg var hurtig til at beslutte mig for et besøg. Vi nåede dog ikke at se så meget – tiden går jo hurtigt i godt selskab, men vi fik besøgt ét kollegie, nemlig Magdalen College. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om ikke det vil have en gavnlig indflydelse på de studerende at studere i sådanne omgivelser? Magdalen College har haft mange berømte beboere f.eks. Oscar Wilde, C.S. Lewis og Seamus Heaney og mange flere der kan ses her. Og så er der selvfølgelig Charles Ryder og Sebastian Flyte…magdalen.jpg

Selve byen Oxford var dog ikke noget at skrive hjem om og kan desværre nærmest sammenlignes med en rigtig turistfælde.

Dette indlæg blev udgivet i Udland. Bogmærk permalinket.

2 svar til Kollegieliv

  1. Lene siger:

    jeg arbejdede i 1976 på Nuffield Ortopedic centre som ufaglært sygehjælper. Men har slet ikke været i Oxford siden, det skal jeg nu prøve en gang 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Det skulle du gøre, det er sjovt at gense steder, man har været i sin ungdom, men min erfaring er, at der kan ske rigtig meget på 20 – 30 år.

Skriv et svar

