Gåtur ved Vesterhavet

Skal det være strand – skal det altså være rigtig strand, synes jeg og der er bare ikke noget, der slår Vesterhavet.

Vild, skumsprøjtende og farlig – faktisk var jeg nær druknet som barn i Vesterhavet, hvis ikke en snarrådig tysk turist havde set, jeg forsvandt ned i et hul og hurtigt fiskede mig op igen. Min mor var ikke meget for Vesterhavet og vi blev ellers altid holdt i kort snor, når vi var ved stranden. Måske har det siddet hende i blodet, da adskillige af hendes forfædre ernærede sig som fiskere langs den jyske vestkyst og nogle mistede endda livet ved det. Druknede børn i omgangskredsen bidrog nok også til hendes nervøsitet.

Men smukt er det – også i går, hvor der var solskin og højt til himlen.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Gåtur ved Vesterhavet

  1. Marianne siger:

    Det er nemlig helt specielt og jeg har aldrig fundet det havs lige noget sted i verden.

  2. lene siger:

    Og jeg er for lidt derude, i betragtning af jeg kun bor 15 km fra det 🙂

  3. Pollyanna siger:

    Der er rigtig dejligt.
    Vi kommer der også alt for sjældent, selvom vi faktisk ikke har så langt.

Skriv et svar

