Koncentrationsoptimering

Under og siden mit 3 årige efteruddannelsesforløb har jeg lidt af noget jeg vil kalde koncentrationsvanskeligheder…jeg er simpelthen blevet en zapper. Jeg havde glædet mig til, nu studierne var slut(for denne gang…) at kunne læse fornøjelseslæsning igen – og med god samvittighed men opdager, at det KAN JEG IKKE! Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig ret lang tid af gangen og har dybest set en uheldig tendens til at flyve fra det ene projekt til det andet uden at gøre noget af det færdigt. Egentlig tror jeg det er en stressreaktion og forhåbentlig skal det bare have tid til at fortage sig. Da jeg i sin tid blev færdig med at studere, havde jeg det på nogenlunde samme måde og jeg kan faktisk huske den efterårsferie, hvor jeg for første gang igen blev helt opslugt af en roman og dens univers – det var bare så skønt.

Nå men for at prøve at komme ned i gear og forhåbentlig genvinde evnen til at koncentrere sig, er jeg begyndt at strikke sokker – afstressningssokker.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

2 svar til Koncentrationsoptimering

  1. lene siger:

    god ide, så kommer romalæsningerne nok senere 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Dt håber jeg, for jeg synes, jeg trænger. 🙂

Skriv et svar

