Dilemma

Med udsigten til en folkeafstemning om en ny tronfølgelov, er jeg kommet i et politisk dilemma. Principielt mener jeg selvfølgelig, at kvinder og mænd skal stilles lige, så derfor burde denne afstemning jo ligge lige til højrebenet. Nu er det dog sådan at jeg også mener, at et monarki(og det er uanset om det er nok så moderne) er uforeneligt med et moderne demokrati. Hvis man er ægte demokrat, mener jeg det er umuligt at stemme for at denne i bund og grund udemokratiske institution skal bevares(og alt dette har ikke noget at gøre med, at Dr. Margrethe ikke gør et godt job, og at Frederik og Mary ikke er vældig søde – for det gør/er de da sikkert -institutionen de repræsenterer er bare ikke spor demokratisk.) Så hvad stemmer jeg – blank?

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

3 svar til Dilemma

  1. Marianne siger:

    Ditto her – kan ikke være mere enig. Hvordan kan man have kongelige regenter når man er et demokrati?

  2. Bodil siger:

    Jeg er fuldstændig enig med dig 🙂

  3. Pingback: Blank « The Pollyanna Principle

Skriv et svar

