Julekalender

julekalender

Oprydningen hos min far gav anledning til mange ture “down memory lane“. For eksempel faldt jeg over min gamle julekalender, møjsommeligt indsamlet og konstrueret af min elskede mormor. Hun havde fire børnebørn og vi fik allesammen en tændstikæskejulekalender. Tændstikæskerne fungerede som små skuffer, som så gemte på små gaver: et stykke lakridskonfekt, en 25 øre, rosiner og andre småting. Ak ja, der skulle ikke så meget til at overraske dengang!

I denne søde før-juletid pusler jeg selv med en ‘juleoverraskelse’ som jeg håber jeg får fuldført.  Vil du vide mere må du kigge forbi den 1. december, når den første tændstikæske åbnes……

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Julekalender

  1. Marianne siger:

    Sikke en fantastisk Mormor du har haft og meget opfindsomt 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Min mormor var bare den bedste, lige sådan en mormor jeg selv gerne vil være(ikke endnu dog – om en 10-15 år eller sådan…) Hun kunne klippe juletræer ud af avispapir, snitte melboller så de stod om ørerne, lege klæde ud og meget andet med os.

  3. Madame siger:

    Jeg synes også, ligesom Marianne, at det var rørende gjort af din mormor! Jeg kan især godt lide tanken om, at små gave kan være store gaver i et lille barns øjne 🙂

  4. Pollyanna siger:

    Så vidt jeg husker var vi faktisk slet ikke så små endda – hvilket jo næsten er endnu mere tankevækkende.

Skriv et svar

