3. december 2008 – 4 generationer

4-generationer
Desværre har jeg ikke fået fingre i så mange af familiens gamle billeder, men for et par måneder siden fik jeg mulighed for at låne nogle gamle fotoalbum og min ene oldemors gamle scrapbog.
Et af de billeder jeg ikke anede eksisterede, men som er blevet helt specielt for mig, er et billede, som forestiller 4 generationer og jeg er 99% sikker på, at den gamle bedstemor er min tiptiptipoldemor, Maren Kirstine Nielsdatter født den 7. December 1830. Jeg synes det er ret sjovt at have et billede af en person, der er født for så længe siden.

Dette indlæg blev udgivet i Slægtens julekalender 2008, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til 3. december 2008 – 4 generationer

  1. Lene siger:

    jeg har først haft tid til at hoppe på din julekalender nu, men jeg vil glæde mig til at læse med videre frem 🙂

  2. Fru Green siger:

    Åh, sådan nogle gamle billeder er noget helt særligt.
    Jeg har en masse, da min mor har sørget for at samle sammen efterhånden som familien ældre ville skille sig af med dem. Ofte er de meget alvorlige på billederne. Ligesom din familie.

  3. Pollyanna siger:

    Jeg håber, du vil synes det er sjovt, Lene.
    Du er heldig, Fru Green.
    Det har ikke altid været et let liv, man levede dengang. Damen der står bagerst, min tipoldemor, blev for eksempel enke og eneforsørger for fem børn mellem 16 år og 2 år i 1902.

  4. Fru Green siger:

    Ja, jeg føler mig også heldig. Og jeg er så heldig at min mor har fået skrevet bag på de fleste hvem det er.

Skriv et svar

