10. december 2008 – Oldemors bryllupsgave

For lidt over 100 år siden, den 8. maj 1908, blev min oldemor gift. Min far er ret sikker på at hun og min oldefar fik dette spisestel i bryllupsgave, hvilket jo betyder det fyldte 100 år i år. Det er hverken fra Den kongelige Porcelænsfabrik eller noget andet fint, det er ikke komplet og det er også ved at være lidt skåret sine steder(det kan nok ikke helt klare opvaskemaskinen som jeg – fy – til tider vasker det op i.), men jeg elsker alligevel mit spisestel med de fine blå blade og blomster.
suppeterrin

Dette indlæg blev udgivet i Slægtens julekalender 2008. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

