14. december 2008 – Gruppebillede

For et par år siden fandt jeg dette billede på loftet hos min far. Desværre vidste han ikke hvem det forestillede, men jeg går ud fra det hører til gården, siden det lå allernederst i den tidligere omtalte dragkiste. Det betyder det er min farfars familie. Jeg har selv en teori om det kunne være et billede af et hold konfirmander eventuelt min ene oldemors konfirmationshold. Jeg har dog konsulteret nogen som er mere historiekyndige end jeg er, som mener det ikke er sandsynligt – de mener de portrætterede er for gamle til at være konfirmander. (jeg synes dog tit mennesker ser ældre ud i forhold til deres alder på gamle billeder end man gør i dag) Jeg får nok aldrig opklaret, hvem billedet forestiller, så jeg er nødt til at bruge min fantasi, når jeg skal forestille mig hvem man ser på billedet.
gruppebillede

Dette indlæg blev udgivet i Slægtens julekalender 2008. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

