21. december 2008 – Short Message Service

brevkort

Ved gennemgangen af gamle fotoalbums har mængden af brevkort overrasket mig. Man glemmer jo helt, at det ikke altid har været så nemt at komme i kontakt med andre som det er i dag. Bare i 1960erne var der nok mange der ikke havde telefon. Ville man noget, måtte man sende et brev. På kortet ovenover skriver min oldemor til sin mand og fortæller, hvornår hun kommer hjem fra Hillerød.

Dette indlæg blev udgivet i Slægtens julekalender 2008. Bogmærk permalinket.

2 svar til 21. december 2008 – Short Message Service

  1. Helle siger:

    Da min lillebror flyttede ind i et gammelt dødsbo fandt vi en stor kasse gamle postkost på loftet. De var fra begyndendelsen af dette århundrede og de var sjov læsning.
    På et af Dem stod: “Vi kommer ikke hjem til jul, pga. urolighederne i Udlandet” – det var dateret ved første verdenskrigs udbrud. Meget tankevækkende …

  2. Pollyanna siger:

    Ja sådan noget pirrer rigtigt min nysgerrighed, hvor ville jeg gerne have sådan noget i mine gemmer. Desværre synes jeg ikke jeg har så meget,men lidt har jo også ret.

Skriv et svar

