Farvel 2008 og goddag 2009

2008 blev for mit vedkommende et år på godt og ondt, men sådan er de fleste år vel. I min lille nære familie havde vi mange store og gode oplevelser sammen. Vi var på en dejlig sommerferie i USA alle 4 i lejet bil i 3 uger, vi blev gift i oktober efter maaaaange års samliv, jeg afsluttede 3 års studier på AAU og har dermed også fået et nyt ansvarsområde jobmæssigt, mit barndomshjem er blevet ryddet og solgt efter 175 år i familiens eje og vi har dette efterår haft rigtig mange dejlige besøg af familie og venner fra det østlige Danmark.

Dog vil 2008 også være et år jeg kigger tilbage på med vemod, da vi oplevede svær sygdom og et stort tab i den udvidede familie. Det er svært at se de efterladte kæmpe for at komme op til overfladen igen. Vi er der, hvis de har brug for en redningsplanke, det ved jeg, de ved, men jeg kan godt nogen gange være lidt nervøs for, at jeg maser for meget på, men jeg håber, de i så fald siger fra.

Jeg håber 2009 vil blive et år, hvor mine børn har det godt og klarer sig godt med det, de er i gang med. Lillepigen skal konfirmeres, så det kommer nok til at fylde en del i den første halvdel af 2009. Jeg håber vi får en god fest, når hun skal fejres. I 2009 er det 25 år siden jeg flyttede til København og 25 år siden jeg startede med at læse(det er helt underligt at skrive, det føles som om det var i går!) Jeg håber en af mine gamle veninder og jeg får gjort alvor af sølvbryllupsturen for at fejre vores venskab. Måske skal de 25 år også markeres med gamle studiekammerater – hvem ved. Jeg håber, vi i oktober 2009 kan kigge tilbage på et forrygende år som ægtepar 😉 og at vi alle vil være sunde og raske og glade for hinanden.

Årsskiftet vil jeg fejre sammen med min elskede og en lille hund der hader fyrværkeri og bulder og brag  forhåbentligt bliver det i stille eftertænksomhed. Vi er begge ramt af et eller andet, der gør os trætte og giver ondt i hovedet. Børnene skal senere på aftenen være sammen med venner, så det gør ikke så meget mor og far ikke er helt i hopla.

Godt nytår 

Dette indlæg blev udgivet i Nytår. Bogmærk permalinket.

5 svar til Farvel 2008 og goddag 2009

  1. Marianne siger:

    Ja dit år har vel været omtrent som mit, men mon ikke vi får et godt år i 2009 – drømmene kan ingen tage fra os.
    Jeg vil ønske dig og dine et godt og lykkebringende Nytår med en masse varme kram her fra ønskeøen….

  2. Madame siger:

    Kære Pollyanna! Det var en smuk opsamling på dit år, og det gør mig ondt, at I som familie har været ramt af tab. Jeg vil ønske dig et godt nyt år, og jeg glæder mig til fortsat at følge med på din blog. Hvis du skulle have lyst til at være med til et af vores blogtræf senere, er du hjertelig velkommen.

  3. Susanna siger:

    Håber I havde et dejligt nytår 🙂

  4. Fru Green siger:

    Rigtig godt nytår, Pollyanna. God bedring.

  5. Pollyanna siger:

    Tak allesammen – vi er alle hjemme i god behold – i hel tilstand så vidt jeg kan bedømme 😉

Skriv et svar

