Prinsessen på ærten

bolster

Da vi ryddede gården dette efterår, fandt vi også noget sengetøj, som jeg rent faktisk aldrig tror har været brugt – det er ihvertfald slet ikke slidt.  Det er min mor, der som ung pige har kniplet mellemlæg og syet monogram på sengetøjet. Min far har stadig meget af det, hun har lavet, men efterhånden fik hun måske lyst til mere moderne mønstre og designs og dette sæt er så blevet pakket væk.

Nu nyder jeg at gå i seng i rigtig retro sengetøj. Og nej, jeg stryger ikke mit sengetøj, men det burde jeg måske?

Dette indlæg blev udgivet i Far mor og børn, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

5 svar til Prinsessen på ærten

  1. Madame siger:

    Tænk at du har sådan noget smukt, gammelt sengetøj! Det har jo sjæl – og bare tanken om, at din mor har kniplet mellemlæg selv er jo fantastisk!

    Jeg stryger aldrig sengetøj …

  2. Pollyanna siger:

    Så er vi to 😉 men jeg tror det hjemmesyede ville tage sig bedre ud, hvis jeg gad…

  3. Lene siger:

    Nej nej pollyanna, min mor sagde nemlig altid, det er spildt arbejde, det bliver alligevel krøllet så snart du ligger i sengen 🙂 Vi hev i tøjet og glattede det ud på den måde. I dag bruger jeg en kommodeskuffe i stedet for min søsters arme 😉

  4. Marianne siger:

    Hvor er det intet mindre end fantastisk – du er en rig kvinde……….

  5. Pollyanna siger:

    Tjah – det er jeg vel Marianne, har aldrig lige tænkt over det på den måde og i ‘gamle dage’ blev ens rigdom jo målt efter, hvad og hvor meget man havde i kister og skuffer.

Skriv et svar

