Going retro

going-retroI lang tid har jeg været rigtig facineret af hvad Hanne fra tulipaner og tomater kan få ud af gamle broderier osv. Jeg kan også rigtig godt lide tanken om, at man genanvender noget som fortidens kvinder har lagt rigtig mange arbejdstimer i, men samtidigt at man genbruger det i et meget mere nutidigt udtryk. Derfor drog jeg i dag på genbrugsraid i den by, hvor jeg arbejder, da jeg havde et arbejdsfrit hul i eftermiddag. Jeg tror ikke jeg kom af med mere end 50 kr og alligevel fik jeg nogle gode broderier, jeg har tænkt mig at eksperimentere lidt med. Godt nok har jeg lidt, min mor og andre kvinder i familien har lavet, men det vil jeg godt lige gemme til jeg er lidt mere sikker med saks og nål og tråd. Indtil videre drømmer jeg om en tehætte, men vi får se, hvad jeg i det hele taget er i stand til at få frembragt.

Al denne strikken og gøren ved, jeg har gang i for tiden, undrer mig faktisk lidt, for jeg har aldrig set mig selv som speciel kreativ. Jeg kan strikke, fordi man lærte det, da jeg var barn og jeg har strikket en smule som ung. Sy kan jeg sådan nogenlunde til husbehov(hvis jeg skal sy ligeud….). Jeg kan brodere, fordi det også var noget, man lærte, da jeg gik i skole, men det er mange, mange år siden jeg har syet et korssting.

Tiden vil vise, hvor godt det kommer til at gå, de næste uger er der dog mange arbejdsopgaver, men man skal vel have en pause ind imellem.

Dette indlæg blev udgivet i Kreativ?. Bogmærk permalinket.

2 svar til Going retro

  1. Madame siger:

    Det lyder spændende!

    Jeg har set, at Anne fra Undreland har lavet gamle korsstingsbroderier om til de smukkeste vanter. Men der er jo uendelig mange muligheder.

    God fornøjelse – jeg håber, du viser frem 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Ja, nu må vi se. Ofte har jeg et billede i hovedet, men det er noget helt andet mindre vellykket der kommer ud…. Prøves skal det ihvertfald. 😀

Skriv et svar

