Fastelavn er mit navn

Jeg ved godt fastelavn er overstået for i år, men jeg kom lige til at tænke på følgende, nu det har været fastelavn:

Jeg skulle for mange, mange år siden hente min venindes søn i børnehaven. Som nyt ansigt er to småpiger vældigt interesserede i hvem jeg er og spørger mig om en masse blandt andet hvad jeg hedder og følgende ordveksling finder sted:

Pollyanna: “Jeg hedder ….. og så hedder jeg …… til efternavn.”
Pigerne: “Hvad hedder du til fastelavn?”

Jeg måtte fortælle dem, at jeg hedder det samme hele året, men måske ville det give et friskt pust at skifte navn efter årstiden?

Dette indlæg blev udgivet i Dagens smil, Der var engang. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

