Here life moves in the fast lane!

Sådan sagde min daværende kæreste, som var New Yorker, da jeg første gang satte mine jyske fødder på New Yorksk grund. Lige nu synes jeg dog også tempoet er noget opskruet her i Vestjylland og jeg gør mit bedste for at holde fast, selvom det nogen gange føles som om, det er med det yderste af neglene. Næste år VIL jeg IKKE arbejde så meget, det kan ikke være meningen, at man skal slide sig selv op på denne måde. For nyligt læste jeg et kapitel i en bog om arbejdspsykologi og fik noget af en klump i halsen, da jeg læste: “…den tid vi bruger på arbejde, er en tid, vi bruger af vores liv. Så arbejdsliv skulle gerne være et liv, vi ved livets ende kan se tilbage på med en vis tilfredshed og meningsfuldhed.” Behøver jeg sige, det gav lidt stof til eftertanke…. Ikke at mit job mangler mening, det gør det slet ikke, det fylder bare alt for meget i mit liv for tiden.

På privatlivsfronten er vi ved at bevæge os i konfirmations “mode”. Invitationerne er så godt som klar til at blive afsendt, konfirmationstøjet er købt, menu er der check på og sanginspiration er afsendt til forfatteren(min kollega som er uovertruffen sangskribent).

Vi vælger samme festmodel som til storesøsters konfirmation for 4 år siden. Middag ude og hjem bagefter til kaffe, kage, sjov og ballade. Et dejligt overkommeligt og uhøjtideligt koncept, der er foreneligt med den manglende forudsigelighed der er i mit arbejde i maj – juni. Vi glæder os til at få besøg af familie og venner, så vi sammen kan fejre lillepigen – det skal nok blive godt.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Here life moves in the fast lane!

  1. Lene siger:

    arbejdslivet er jo en del af vores liv, så det er så sørgeligt hvis det bliver noget man bare skal have overstået. Omvendt skal det jo heller ikke fylde så meget at det tager pusten fra resten af vores liv. Håber at dine ønsker for næste år bliver opfyldt og sikke en dejlig fest at glæde sig til 🙂

  2. Fru Green siger:

    Et citat med stof til eftertanke.

Skriv et svar

