Jeg kan godt, men

Engang havde min yngste en legekammerat, der havde problemer med at udtale ‘G’ korrekt. Engang var legekammeraten på besøg og jeg prøvede at øve lidt med hende og opmuntrede med G-ord hun kunne prøve at sige(nok egentlig ikke særlig talepædagogisk…), hvortil hun da også svarede:
“Jeg kan godt, men jeg dider ikke!”
Så fik jeg den.

Det jeg egentlig ville sige er: Jeg kan godt blogge, men jeg gider egentlig heller ikke. Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg egentlig vil med bloggen her.

  • Skal det være en dagbogsblog? – Det er jeg altfor privat og blufærdig til
  • Skal det være en slægtsforskningsblog, hvilket egentlig var meningen fra starten af –  Det får jeg simpelthen ikke slægtsforsket nok til.
  • Skal det være en af de utallige håndarbejdsblogs? – Det er jeg simpelthen hverken kreativ, dygtig eller hurtig nok til.
  • Skal det være en bogblog? – som om – det får jeg slet ikke læst nok til.

Pointen er at jeg egentlig synes bloggen mister sin berettigelse, når jeg ikke rigtig kan finde nogen pointe med at skrive her. Måske er det bare det virkelige liv der trækker mere end det virtuelle?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Jeg kan godt, men

  1. Fru Green siger:

    Jeg slås også lidt med at få skrevet på bloggen. Skriverierne flyder ikke så let mere. Når jeg får skrevet lidt, så er jeg ikke altid så tilfreds med det som jeg var tidligere.
    Om jeg stopper helt eller giver det en drejning ved jeg ikke, men jeg tror man skal skrive af lyst. Jeg fornemmer at en del blogger slås med drivkraften bag. Nogle har allerede lukket bloggen ned, andre holder pause eller skriver mindre … så vi må se hvor vi ender henne med bloggeriet.

  2. Lene siger:

    Der er dage hvor jeg synes det tager for lang tid at forfatte et indlæg, det tager tid fra andet. For mig har bloggen betydet at jeg blev bedre til at formulere mig skriftligt samt at jeg fik reflekteret over sygeplejen.
    Mon ikke vi bare skal tage den med ro, skrive, når vi får lyst og får vi ikke lyst, så skidt pyt 🙂

  3. Marianne siger:

    Og måske er du bare på pause indtil du ved med dig selv hvilken retning du skal gå 🙂

Skriv et svar

