En tur – eller tre – i biffen

Foråret har budt på flere biografbesøg og ‘must-see’ film.
bader meinhof

 

 

 

 

 

 

 

Der Bader-Meinhof Komplex er en af filmene i biografklub Danmarks forårsprogram og jeg har længe glædet mig til at se den. Jeg kan huske at jeg som meget ung var meget facineret af specielt Ulrike Meinhof og Gudrun Ensslin. Filmen var rigtig god og det var spændende at se begivenheder gengivet som jeg rent faktisk husker, dog var den en anelse langmodig hen mod afslutningen.

Endelig kom også den længe ventede Engle og dæmoner. I sin tid slugte jeg bogen på rekordtid og jeg havde glædet mig til filmatiseringen. Jeg belv dog noget skuffet – jeg synes slet ikke filmen kunne leve op til bogens hæsblæsende, ‘page turner’ tempo(faktisk var jeg heller ikke så begejstret for filmatiseringen af Da Vinci mysteriet). Min bedre halvdel synes dog Engle og dæmoner var god, men han har så heller ikke læst bogen!
angels and demons

 

 

 

 

 

 

Den sidste film, som så faktisk var den jeg så først, er helt klart den bedste. Slumdog Millionaire handler om den fattige Jamal, der vokser op i Mumbais slum og til sidst – på forunderlig vis – ender som deltager i den indiske udgave af Hvem vil være millionær.
slumdog millionaire

Plottet lyder nok lidt underligt, men jeg kan kun anbefale filmen. Jeg har også købt romanen, der danner baggrund for filmatiseringen, men har endnu til gode at læse den. Det må vente til sommerferien.

Dette indlæg blev udgivet i Film. Bogmærk permalinket.

5 svar til En tur – eller tre – i biffen

  1. Fru Green siger:

    Jeg så “Engle og dæmoner” med min ældste datter forleden. Ligesom din bedre halvdel havde jeg ikke læst bogen og fandt filmen ganske spændende. Det gjorde datteren også … og vi fik faktisk lyst til at læse bogen.
    Jeg synes klart den var mere spændende og fangene end “Da Vinci koden”. Den har datteren faktisk læst, så de vi forlod biografen forleden måtte jeg love at vi købte “Engle og dæmoner”, så hun også kunne få den læst.

    Det bliver så en anden oplevelse, når man nu kender plottet fra filmen.

  2. Pollyanna siger:

    God fornøjelse – jeg synes bogen var vildt spændende.

  3. Marianne siger:

    Jeg mangler at se engle og dæmoner og har læst bogen. En regnvejrsdag er jeg at finde i biffen….

  4. Pollyanna siger:

    Hvis du skal prioritere dine biografbesøg – så ville jeg helt klart vælge Slumdog. Uanset – håber jeg du får en god oplevelse.

  5. Nana Holm Green siger:

    Nu er jeg gået i gang og efter de første 20 sider tegner det godt. Spørgsmålet er om jeg skal kæmpe om bogen med ældstedatter, der også gerne vil læse den.

Skriv et svar

