Pollyanna på Bornholm

Weekenden har budt på både 50 års fødselsdagsfejring og en hurtig tur- retur til Bornholm. Jeg har ikke været på Bornholm siden engang midt i 70erne, hvor jeg var der med mine forældre på ferie. Nu blev det så tid til et hurtigt gensyn i embeds medfør.

Det var en laaaaang tur med tog og skib og hvad har vi. Jeg følte mig nærmest som Harry Potter på vej til Hogwarts, da jeg skulle finde perron 26 på hovedbanen(perron/spor 26 som ligger mellem spor 4 og 5(!) – tror jeg det er) Hogwartsekspresstemningen blev yderligere forstærket i toget, da jeg i selskab med adskillige folkeskoleklasser blev transporteret over Øresundsbroen og videre mod Ystad. De var livlige og kufferterne fløj om ørerne på os…

Bornholm levede slet ikke op til betegnelsen solskinsøen og da jeg mandag begav mig vestpå igen, blev vejret bedre og bedre jo længere vest på jeg kom – dejligt. Turen hjem blev dog en noget tænderskærende affære, da jeg grangiveligt havde de ondeste influenza symptomer, så jeg røg direkte hjem i et varmt bad og under dynen. Heldigvis har jeg det ikke helt så slemt i dag – godt det samme for jeg har bare ikke tid til at have influenza – basta.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

2 svar til Pollyanna på Bornholm

  1. Lene siger:

    Jeg vil gerne til Bornholm igen, det står på ferieønskesedlen 🙂

    God bedring

  2. Pollyanna siger:

    Jeg vil også gerne derover igen – og så skal det være i mindst en uge. Hidtil er det ikke lykkedes at overtale familien, så det er ikke godt at vide om det er en realiserbar plan.

Skriv et svar

