Sommergæster

af den ubudne slags! Jeg kan godt lide, der er fugle i haven, men ærlig talt synes jeg, at en solsort er gået mine enemærker lidt for nær også for solsortens egen skyld! Ved siden af havedøren har vi et espalier med en klatrerose. For et par uger siden fjernede jeg noget tørt græs fra espalieet og tænkte, at det nok var en fugl, der var ved at bygge rede og håbede jeg forpurrede det ved at flytte “fundamentet”. Åbenbart ikke, for da manden min i sidste uge ville trimme rosen lidt, blev han omtrent fløjet overende af en solsort –  nu med rede og  tre æg.

Det er et noget upraktisk sted solsortemor har valgt at bygge bo. Havedøren er som regel udsat for livlig trafik både af os, men også af vores firbenede familiemedlem. Derudover er reden ikke placeret særlig højt, så vi frygter lidt, at hunden vil gøre sit til at få fat i ungerne, når den opdager dem. Jeg har ikke kunnet komme til at tage et billede af fuglemor – hun flyver når jeg prøver og så får hun lov til at være i fred. Dog lykkedes det mig at få et billede af rede med indhold ved at holde kameraet op og satse på jeg havde “ramt” med linsen. Ser det ikke ud som om en af æggene er klækket?

Jeg kan dog ikke rigtig lide at solsortemor er forsvundet fra sådan en lille unge, så jeg spekulerer på om hun har opgivet reden på grund af for meget uro…

blackbird

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

