Efterårsferiestart at the movies

Så er efterårsferien skudt i gang. Jeg nåede et par korte dage inden ferien, så nu har jeg endnu en uge til at komme op i gear. Det går meget bedre, men såret er stadi ikke lægt og jeg synes også jeg stadig bliver hurtigt træt.

I weekenden er der blevet holdt fødselsdag, som blev udskudt fordi mor var indisponibel og der er blevet set film. Lørdag var mor og far alene hjemme og vi benyttede lejligheden til et raid i Blockbuster.
Det blev til Prince of Persia, eventyrfilm som var ok og Jake Gyllenhaal er jo i sig selv det hele værd, Skyggen, som jeg havde set i biografen og som jeg derfor faldt lidt i søvn til, selvom jeg er/var meget begejstret for den og til sidst The Blind Side, som er en rigtig feel-good film og efter sigende ‘a true story’ om NFL spilleren Michael Oher, der som hjemløs og forældreløs  teenager bliver adopteret af en hvid overklasse familie i Memphis. En rigtig amerikansk film på godt og ondt, men det var lige, hvad jeg trængte til på en efterårsferiesøndag.

I ugens løb fik svigerinden og jeg også set film nummer 2 i biografklub Danmark – Money Never Sleeps. Nu har jeg faktisk aldrig fået set den første Wall Street film(jeg var alt andet end yuppie i 80erne), så måske er det forklaringen på min manglende begejstring, men faktum er at jeg ikke var begejstret over Money Never Sleeps. Jeg synes den var lang og slutningen virkede meget hovsa-vi-skal-da-have-afsluttet-det-her-agtig. Dog var den unge Carey Mulligan værd at lægge mærke til. Hvis du fulgte filmene i Biografklub Danmark i sidste sæson, har du allerede set hende i An Education, som til gengæld var en rigtig god film.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

