It’s raining cats and dogs


Dagen vejr, som har været vådt og ekstremt blæsende, fik mig til at tænke på det engelske udtryk “It’s raining cats and dogs”. Faktisk kan jeg huske vi lærte dette udtryk et af de første år med engelsk i folkeskolen. Jeg husker at min lærer oversatte det med “det regner skomagerdrenge“, hvilket var et udtryk, jeg aldrig havde hørt dengang.

Til kulturnatten(fredag i uge 41) var manden i mit liv, lillepigen og jeg på aftenbesøg på det lokale museum til en udstilling, som netop tager udgangspunkt i mærkelige talemåder. Vi gik rundt med lommelygter og fandt forskellige opstillinger, som man så repræsenterede forskellige talemåder. Bagefter kunne man checke sine svar og læse om hvordan udtrykket var opstået. Det var en sjov udstilling og en underholdende ide synes jeg. I det hele taget er det blevet meget anderledes og aktiverende at gå på museum i dag.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til It’s raining cats and dogs

  1. Lene siger:

    Den udstilling gad jeg godt se. Ind imellem dukker der mærkelige talemåder op, og så skal jeg lige tjekke, om jeg husker rigtigt 🙂 Og det var da en grum historie, der ligger bag den talemåde.
    Jeg har sovet længe, og dermed også fra regnvejret 🙂
    God dag til dig.

  2. Pollyanna siger:

    Udstillingen var rigtig sjov, synes jeg og det kan nås endnu – tror den kører frem til februar.

Skriv et svar

