Jul i Gammelby

I går havde jeg et par timers slip mellem arbejde og et socialt arrangement samme sted. Jeg arbejder i en by som på mange måder er indbegrebet at Jul i Gammelby: brosten, vandmølle og meget gamle skæve huse. Min tipoldemor blev født i selvsamme by for 150 år siden og jeg kan næsten forestille mig hende hinke ned ad gaden, når jeg selv spadserer gennem de gamle gader.

Jeg fik ordnet de sidste julegaver og mangler nu kun min egen fra min far! Bedsteveninden, som egentlig skulle holde juleaften hos os, har været nødt til at ændre planer, så det eliminerede også lige et par julegaver. Derfor er jeg ved at kunne sige med sindsro – ja jeg er – næsten – klar til jul (godt nok trænger huset til en hvid tornado, julemaden er heller ikke i hus endnu og mine brunkager er af en eller anden underlig grund blevet bløde(!) – men det er helt efter bogen, når det er min jul.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

