Datoer

Et år har 365 dage og dermed 365 datoer. Nogle datoer glider forbi, de betyder måske noget for den enkelte men ikke for flertallet. Andre datoer bliver en del af den kollektive bevidsthed: 9. april og 5. maj har en betydning, hvis man er dansker, men måske ikke så meget, hvis du tilhører den yngre generation. Den 24. eller 25. december betyder noget for dig, hvis du er kristen. For en stor del af verden – i hvert fald den vestlige del af verden – er 11. september blevet en dato, der er mejslet i den kollektive bevidsthed. Sådan er det også for mig. Den 11. september 2001 var en tirsdag, kan jeg se ved at kigge her. Jeg kan huske, hvordan jeg var kommet hjem fra arbejde og var alene hjemme. Familien var sendt til håndboldtræning(Far og Storesøs) og Lille A. var hos en legekammerat. Jeg ville benytte mig af stilheden til at få støvsuget, men ville lige sætte mig foran TVet et øjeblik inden jeg gik i gang. Jeg fik vist aldrig støvsuget den dag!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

