Om at være ukvindelig

Tit undres jeg over andre kvinders glæde ved shopping. Jeg hader at købe tøj, betragter sko som nødvendigheder, når jeg er udendørs og det ikke er sommer, har ikke helt set fidusen i at have et hav af tasker(er det ikke bare besværligt at skulle huske at lægge alle nødvendighederne i et nyt hylster?). Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, mine piger kan sagtens finde ud af at shoppe, de elsker sko og min ældste har lige brugt en mindre formue på en taske i det store udland. Nogle ville måske så mene jeg er nærig, men det synes jeg ikke passer, jeg elsker at give gaver og kan sagtens finde ud af at købe til andre.

I går fik jeg dog shoppet igennem. Jeg(vi) købte nyt køkken! Jeg har længe ønsket mig et nyt køkken, faktisk siden vi købte huset her for 14 år siden, det gamle køkken er ved at være godt slidt, så det er bestemt ingen luksus med den investering. Alligevel blev jeg ramt af dårligt humør med det samme, jeg havde sat mit kontrafej under kontrakten. Resten af dagen brugte jeg på at overbevise mig selv om, at jeg skulle være glad for beslutningen og ikke bekymre mig, men det rumler stadig i baghovedet om det var den rigtige beslutning i disse for vort land så hårde tider… Mens jeg overvejer det kan jeg jo undersøge, hvordan man varierer havregrød….

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

4 svar til Om at være ukvindelig

  1. Madame siger:

    Jeg er sikker på, du bliver glad for dit nye køkken i stedet for det, der var slidt ned. Vi skal huske også at være gode ved os selv 🙂 For nogle år siden købte vi nye skabslåger og skuffeforstykker, og køkkenet blev som forvandlet – men jeg kunne nu godt bruge et helt nyt køkken.

    • Pollyanna siger:

      Det bliver rigtig godt, det ved jeg godt. Det bliver dog også meget omsiggribende, da vi faktisk renoverer 1/3 af vores hus, får varme i gulvet og flytter køkkenet.

  2. Lene siger:

    Jamen jeg har fundet en kvinde lig mig selv 🙂
    Men køkkenet skal du ikke fortryde, det bliver du glad for, så lad bare de andre købe sig fattige i sko og andet tilbehør 😉

  3. Pollyanna siger:

    Jeg glæder mig også helt vildt til det nye køkken – mere og mere faktisk – det skal nok blive rigtig godt 🙂

Skriv et svar

