Skabstømning

Jeg går og hygger mig med at tømme skabe i øjeblikket. I går aftes pakkede jeg en stor del af køkkenet i kasser(godt børnene er i det store udland, så der er plads til opmagsinering i deres værelser…) I aften er det skabe osv i stuen, der står for tur. Der dukker mange minder op, når man får fat i ting der har stået bagerst i skabet i flere år. Denne mokkakop stammer helt fra min barndom. Når vi havde gæster til fødselsdage og anden festivitas i mit barndomshjem, fik jeg altid sodavand i denne mokkakop. Jeg tror, jeg fik den fordi min søster havde en lille porcelæns barnekop og så skulle jeg også have min egen fine kop og det blev så denne.
Disse to små mokkakopper fik jeg af min bedstemor kort tid inden hun døde.
Jeg elsker ting med en historie og det skal helst være historier, der er min eller fra nogen jeg kender. I går var jeg dog hård. Jeg smed pigernes ‘væltekop’ ud. Jeg blev enig med mig selv om, at den havde udtjent sin funktion og at der nok må nyt til, når der igen engang kommer småbørn med fast gang i mit hjem 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

