Stille morgen

Udenfor min dør larmer håndværkerne, TV2 News kører som baggrundsstøj i den ‘lille stue’ vi har arrangeret under ombygningen, men indeni mig er der stille. I går fik jeg en trist besked om min ene veninde der er meget alvorligt syg. I forgårs var jeg på besøg hos en anden veninde(også studiekammerat, men ikke fra mit hovedfagsstudie) som også er meget, meget syg. Det er bare for meget, jeg har bare så svært ved at rumme, at to kvinder, den ene jævnaldrende med mig den anden lidt ældre kæmper mod odds, der er så dårlige! De har begge et barn, der knapt er blevet teenagere… Det er svært at finde rimeligheden i en sådan situation. Som jeg sidder her og reflekterer over det, tænker jeg over, hvordan man finder mening med sådan en skæbne.

Hvordan agerer man som veninde i en sådan situation? Jeg er nok sådan en, der gerne vil være praktisk og konkret, men det er jo svært, når der til hverdag er 300 km imellem os.

Foreløbigt forsøger jeg at få styr på tropperne, de gamle veninder fra studiet, vi har efter år med småbørn og diverse distraktioner fået styr på børn og karriere og har fået mere regelmæssig kontakt igen. Så turen går nok til København igen om et par dage!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

