The Iron Lady

Mandag aften levnede tid til et frikvarter i biografen med The Iron Lady. Margaret Thatcher var ikke og er ikke en af mine heltinder, alligevel synes jeg det var en facinerende film. Hovedvægten var på personen/kvinden Margaret Thatcher og ikke så meget på politikeren. De politiske dagsordener, jeg husker fra min ungdom(minestrejker, indførelsen af kopskat osv) var i filmen kun en del af baggrundstæppet. Selvom portrættet ikke var så dybt, gav det mig et indblik i den første kvindelige PM i Storbritannien, som jeg ikke havde før.

Selvom jeg til tider har været lidt træt af Meryl Streep og den evindelige portrættering af virkelige personer, må jeg tilstå hun gjorde det formidabelt – helt fantastisk og på højde med Helen Mirrens portrættereing af The Queen. Og har du ikke set den, kan jeg kun opfordre dig til det!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

