Om lykke


For et stykke tid siden læste jeg en artikel(det er ikke denne, men den omhandler lidt af det samme) om, at det der gør mennesker lykkelige ikke er nye sko, designermøbler eller en ny bil. Derimod gør det mennesker lykkeligere at gøre gode gerninger, altså når de gør noget for andre. Det synes jeg var interessant at læse og faktisk også lærerigt. Faktisk oplevede jeg noget i går, som nok egentlig passer godt ind i den teori:

Jeg er ikke Jehovas vidne! Alligevel får jeg jævnligt besøg af en dame, der er Jehovas vidne (Jeg har skrevet om dem før). Vi har den aftale, at hvis jeg ikke er hjemme, så putter hun Vagttårnet i postkassen og hun lægger altid en seddel ved med henvisning til en masse artikler i bladet, hun mener kan have min interesse! Jeg må tilstå, at bladet som hovedregel ryger ulæst i genbrugspapirskraldespanden, men det må du ikke fortælle hende 😉 I går ringede Jehova damen også på og da jeg var hjemme lukkede jeg selvfølgelig op og hun fortalte lidt om ‘nogle eksistentielle spørgsmål’, gav mig Vagttårnet og vi sagde farvel.

Da min mand hørte, hvem der havde ringet på, bemærker han noget fortørnet “om jeg ikke snart skal have stoppet det der”(altså besøgene fra ‘mine’ Jehovas Vidner). Mit svar er altid, at der jo ikke går nogen skår af mig, hvis hun tror, at hendes forsøg på at omvende mig, får hende i himlen på den yderste dag!

I dag vil jeg starte bilen og drage østpå. Min gamle moster, der har Alzheimer, skal have et hurtigt besøg inden vi drager til staterne og derefter skal jeg med en god veninde til lægen. Jeg ved ikke om det bliver noget, der fylder op på min lykkekonto, men afsted det skal jeg! Må din dag blive god og med gode indskud på din lykkekonto 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Lykken er, Moi. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

