Tanker på en mandag morgen

Egentlig synes jeg ikke det er ret længe siden, jeg stod med min første baby i armene, men rent faktisk er det jo 21 år siden til oktober! Nu er babyen ved at flytte hjemmefra. I går overtog hun og kæresten 50 kvadratmeter kollegieidyl i Hovedstaden. I dag går turen over Storebælt med de første flyttekasser, selve flytningen sker i etaper, da de unge mennesker har jobmæssige forpligtelser her ved Vestkysten sommeren over, så først når studierne(forhåbentlig – vi venter jo med spænding på besked)kalder i slutningen af august, flytter de sig selv. Det er mærkeligt at tænke på, at for 5 år siden ville tanken om barns fraflytning fra den hjemlige andedam have været grænseoverskridende. Nu er det faktisk OK og noget både børn(og svigerdreng – han har nemlig også boet her det sidste 1½ år!) og forældre glæder sig til. I stedet for at græmmes over en epoke, der nu er slut, vil jeg glæde mig over at se og følge mit ældste barn tage lidt flere skridt ud i voksenlivet – mens jeg samtidig krydser fingre for, at hun har fået den rette ballast med hjemmefra – det synes jeg nemlig er en af de fornemste opgaver, man har som forældre.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

