Hope Springs

hope springs

I sidste uge skrev et cetera om den seneste film på Biografklub Danmarks repertoire, Hope Springs. Som hun var jeg vidunderligt underholdt: store skuespilpræstationer og en storyline, der nok kunne finde gehør hos 2 klimakteriesild(Svigerinden og mig sagde hunden 🙂 ) Kort fortalt handler filmen om Kay og Arnold, der efter 31 års ægteskab er gået i stå i deres forhold, for eksempel er deres gave til hinanden i anledning af bryllupsdagen, den store TV pakke. Kay beslutter sig  for at gøre noget ved tingenes tilstand, hvorfor Kay og Arnold går i terapi hos en parterapeut i Hope Springs. Jeg vil ikke afsløre mere af handlingen, men i stedet opfordre dig til at se filmen.

Da Svigerinden og jeg træder ud af biografens mørke, snakker vi om, at det jo var en god film, som jo også gav stof til eftertanke for sådan nogen som os(vi ønsker jo ikke at ende som Kay og Arnold i starten af filmen) Da jeg kommer hjem, udspiller der sig følgende samtale:

Pollyanna: Jeg var i biffen og så denne her gode film og jeg kom til at tænke på, at vi også skal se at komme på det der weekendophold, du fik i fødselsdagsgave……

Pollyannas mand: Hmmmm ja, jeg har nu tænkt på, at jeg gerne ville have en motorvarmer til bilen i stedet for…..

Han fik sin motorvarmer….(så håber jeg weekendturen kommer senere 🙂 )

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Hope Springs

  1. et cetera siger:

    Haha, der kan jo ligge stor kærlighed i et samtykke til en motorvarmer – men der er afgjort mere romantik i et weekendophold 🙂

  2. Lene siger:

    Åh ja, hverdagsromantik 😉
    Den film må jeg se.
    Og så har din mand ret, dine børn er da heldige at have dig som mor, dejligt at I fik hygget og shoppet 🙂

Skriv et svar

