Long day at the office

Jeg lader op til en lang dag på kontoret i dag og efterfølgende pligter på hjemmefronten. I morgen skal jeg hente en kvart kalv til kummefryseren. Det kræver, at kummefryseren ryddes og afrimes inden – ikke just yndlingsbeskæftigelse… Det er sjældent, jeg føler mig sådan voksen-voksen, men når jeg står i køkkenet og pakker kød ned til familien som kan ernære os i lang tid, ja så føler jeg mig RIGTIG voksen. Jeg tror, det er fordi det er en aktivitet, jeg forbinder med min mor. Jeg kan stadig huske, hvordan hun og min mormor huserede og regerede for at få en halv gris pakket i fryseren, hvordan min søster og jeg havde ansvaret for at prikke lufthuller i medisterpølsen og at min søster engang knækkede spidsen af kødnålen i farsen med det resultat, at min mor dissekerede vores medisterpølse inden vi fik lov til at spise af den og hvordan min mormor fortalte om slagtning i sin barndom, hvor griseblæren blev renset, pustet op og brugt som ballon.

Dette indlæg blev udgivet i I køkkenet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

